Milo

Milo

dinsdag 18 november 2014

Hoe de Galgoliefde ontstaan is

Wat vooraf ging :

September 2014
We zaten al enkele jaren met de gedachte om ooit een Spaanse windhond te adopteren. We hadden de organisatie ook al vaak eens tegengekomen op dierenbeurzen. O.a. Beestjes en Baasjes. Het idee sprak ons echt wel aan. Maar de tijd was er toen nog niet rijp voor. Onze jongste dochter was nog te jong . We hadden al 3 honden.
 In augustus 2013 overleed ons Frans Bulldogje Floppy. Ze had 11 mooie jaren bij ons geweest. Een lieve , lieve schat. Heel het gezin was ondersteboven van haar heengaan. Er was nog niet onmiddellijk behoefte een nieuwe hond erbij te nemen.

Tot een jaartje later. De gedachte van een windhond te adopteren spookte af en toe door ons hoofd. Die gedachte liet ons niet los. We wilden zeker geen overhaaste beslissing nemen. Maar het kriebelde… Ik betrapte mezelf er op dat ik vaak ging surfen op zoek naar info over de windhond. Toen kwam ik plots bij de website Greyhounds in nood. Vol aandacht begon ik alle info hierover te lezen. Het zou toch mooi zijn… zei mijn man plots. Weet je nog : We hebben nog altijd zo’n infofolder liggen. Plots konden we de galgo’s niet meer uit ons hoofd zetten. Na een overleg met de kinderen ( die al lang een derde hond wilden ) groeide het idee steeds verder.  Mijn man had een collega die een aantal jaar geleden ook eentje adopteerde. Hij was hier heel enthousiast over. We begonnen steeds meer info te verzamelen en werden steeds zekerder van ons idee. Een Spaans vriendje een mooie thuis bezorgen…een achtergelaten, mishandelde hond een 2de kans geven… een extra wandelbuddy… een nieuwe lieve huisgenoot …de kids die al lang uitzien naar een nieuwe speelkameraad… zoveel liefde en vriendschap erbij… We waren echt wel overtuigd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten